יום חמישי, 2 באפריל 2015

רק אל תגידו שזה ייקח רק כמה חודשים!

לפעמים אני שומע חבר'ה שחולמים להיות יזמים אבל עדיין נמצאים בתוך מסגרת "הביטחון", קרי, מקבלים יופי של משכורת מחברה שאותה מתים לעזוב... ואז אומרים דבר כזה, " אני אעשה יזמות בצד וברגע שאגייס כסף אוכל לעזוב".... או משהו עוד יותר בעייתי, " אני עוזב כרגע אבל אני מקווה שתוך כמה חודשים כבר יהיה מימון אז אוכל למשוך משכורת".... ועוד דברים הזויים מהסוג הזה.

זה מזכיר לי את עצמי לפני 22 שנה שעזבתי תפקיד של מנהל שווק בחברה "בטוחה" על מנת להקים חברת ייעוץ לעסקים עם המזרח הרחוק. 
זה היה ממש צמוד להכרזה על כינון יחסים בין סין וישראל, הייתי בטוח שעם שותף- מדען סיני עם שאיפות עסקיות, ואני, עם רקע של שפה, מגורים והכרת המנטליות, אנחנו על המפה, כולם ירצו אותנו, לא צריך לדאוג...

אז אמרתי לאשתי שאני מעריך שתוך 4 חודשים כבר יהיה תזרים יפה, (למה 4 חודשים? זה היה מחושב על כמה פיצויים יהיו לי), העיקר לא לפחד, אתם יודעים יש את ה"סוד" והיקום יהיה נחמד אלי כי אני בן-אדם לא כל-כך רע, חשבתי...

אז ככה...איזה 4 חודשים ואיזה נעליים! כלום לא נכנס, משכתי, משכתי עוד קצת ואז התחלתי להבין שאני חי בלה-לא לנד...חזרתי להיות שכיר.

אחרי שנים  לא מעטות- משהו כמו 7- מצאתי את עצמי מגייס כסף לחברת הסטארט- אפ שבה עבדתי, אחלה טכנולוגיה, קיבלתי spin-off  ונהיתי סמנכ"ל פיתוח עסקי אחראי על הרבה מפעילות הגיוס- צמוד למנכ"ל שהיה איש טכנולוגיה. 
רצתי, כתבתי, הצגתי, כתבתי, דיברתי, כתבתי, כתבתי... או טו טו זה מגיע, חשבתי רק כמה חודשים, בסוף זה הגיע, אחרי כמעט שנה... הגיע, ונפל... עוד כמה שנים עברו ושוב אני מגייס, ושוב זה נראה "כאן" אבל כאן זה לא היה. 
הגיעו, 3 מיליון דולרים, אבל רק אחרי ששרפנו בערך חצי מהסכום הזה בדרך.

לפני כמה חודשים שמעתי מאיש הייטק שרוצה לגייס כסף על רעיון נחמד שיש לו והוא מקדיש לזה 4 חודשים כי הוא בטוח ש...אמרתי לו, " 4 חודשים!! השתגעת!" שוב ה 4 חודשים האלה...

אז כלל אצבע, חברים וחברות: הכל, אבל הכל, לוקח הרבה, הרבה יותר זמן ממה שאתם חושבים! גם הפיתוח, גם הייצור, אין מה לדבר על המכירות ובטוח, בטוח גיוס הכספים!! 
תביאו את זה בחשבון, בבקשה, אני מתחנן לפניכם, רק אל תגידו "4 חודשים"- please!!!J

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה