יום שלישי, 31 במרץ 2015

תהליך ה Get-Go: תכנית מקוצרת ליצירת ניהול עצמי ומיקוד עסקי

אתם מכירים את החבר'ה האלה, היצירתיים האלה, הרבה מהם יזמים באופי כבר מלידה, שהולכים לישון עם רעיון אחד בלילה ובבוקר יש להם כבר רעיון חדש, לא פחות טוב? חכו עוד כמה ימים וזה שוב חוזר על עצמו, תגידו, אפשר להגיד להם "לא" כאשר הכל באמת נראה מעניין, מרתק אפילו מבטיח?! ואולי.....אולי גם אתם מוצאים את עצמכם בתיאור הזה?

אחד האתגרים הגדולים של היזם המתחיל- וגם זה שכבר לא כל-כך מתחיל- הוא למצוא את "דרך המיקוד", הפוקוס המיוחל, המילה הקסומה שתשמעו בפי כל משקיע רציני שיבוא לבדוק את המיזם והרעיון.
זה תהליך לא פשוט, המיקוד הזה, כי באופן כללי הוא נוגד את התהליך היצירתי שעומד מאחורי כל יזם מעצם היותו יזם.
התהליך היצירתי יכול לשאול "מה עוד?" עוד הרבה פעמים ולהביא נחת וסיפוק לאדם היצירתי.... אבל בעולם של יזמות יש צורך לחבר את היצירה למיקוד על מנת להתקדם בדרך.

זאת הסיבה שכבר לפני עשור נמשכתי לאמץ כלים פשוטים להבנה הבאים לעזור ליזמים להתמקד וה " Get-Go" שפיתחתי במשך השנים הוא בדיוק זה: תכנית מקוצרת של 3 שעות בלבד שבא לתת ליזם המתחיל את מפת הדרכים של העסק ושלו (ניהול עצמי ומיקוד עסקי), בכתב, בעמוד אחד, מקסימום שנים, זאת המפה שתעזור לך לקום בבוקר ולדעת לאן הולכים ומהן המטרות והכוון לדחוף קדימה.

למה בכתב? לא על מנת להזכיר לכם את בית-הספר (שיזמים לא מעטים עוד לא הצליחו להחלים ממנו), אלא בזכות הכתיבה רעיונות מופשטים יורדים לקרקע, תמונות בראש הופכות למילים ומילים קצרות וממוקדות הופכות לפעילות מחויבות, רצינות, אחריות.
דמיינו אדריכלים שמייצרים סקיצות עוד הרבה לפני שכתבו תכניות הבנייה, או מלחינים ש"שומעים בראש" מנגינה ורצים לפסנתר לבדוק איך יישמע, או מפיק סרטים שיוצר storyboard על מנת ליצור ברור יותר את רצף הסיפור שהם בונים. לשם שואף ה Get-Go לקחת אותך כיזם.

כתהליך, ה get-go לוקח אותך בדרך אימונית מקוצרת לסדרה של שאלות לשם חשיבה וסיעור מוחות בשניים, זהו תהליך אינטראקטיבי, לפעמים "לייזר" ולפעמים יותר ארוך, כאשר המטרה היא ליצור בתוכך שיח ממוקד ומפרה בשאלות הבאות: 

• מהו החזון שלך? לאן אתה רוצה להגיע בעוד חמש שנים? מה הדבר הכי מרגש סביב המיזם הזה שעליו אתה יכול לחשוב ולהרגיש?
• לשם מה נוצר המיזם? על איזו בעיה הוא נותן מענה ולמה זה חשוב? מהם הערכים המייצגים את המיזם הזה?
• קהלי היעד- למי פונים? מה גודל השוק הזה? למה דווקא הם ולא אחרים?
• המוצרים– יש אחד? יותר? הם מבודלים זה מזה?
• מהן המטרות של המיזם בשנה הראשונה? והיעדים לכל מטרה?
• מה הן האסטרטגיות השונות שאותן תאמצו להגיע למטרות שקבעתם?
• תכניות: מהן 5-10 הפעולות, עם תאריכי יעד שאותם תעשו בתקופה הקרובה?
• ולבסוף- השראה ומוטיבציה- מהם 2-3 המשפטים שיתנו לכם מוטיבציה והשראה בימים פחות זוהרים ויאפשרו לכם דבקות במטרה?

ישנו ביטוי יפה שאמר פעם המנטור האמריקאי הידוע, Wayne Dyer והוא מייצג את כל תהליך ה Get-Go: 
"You Get What you Focus on".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה