יום שלישי, 26 במאי 2015

המאסטרמיינד ליזמים: מתי בפעם האחרונה 10 אנשים חשבו בשבילך?

יש דבר אחד שאני בטוח שאני הולך להקים בקרוב: קבוצת מאסטרמיינד המורכבת אך ורק מיזמים שונים ומגוונים!
קשה לי להאמין שעוד לא עשיתי את זה עד עכשיו, אחרי11 שנים שבהן הקמתי, ארגנתי והנחתי עשרות קבוצות ומפגשי מאסטרמיינד בהשתתפות של מאות אנשים בארץ ובחו"ל, שדבר כמו "מאסטרמיינד ליזם" עוד לא קם, איך זה באמת...הגיע זמנו ועוד איך!

זה לא שלא עברו עשרות יזמים דרכי במשך השנים והקבוצות, ושלא נמצאים יזמים גם היום בתוך הקבוצות הקיימות (קבוצה אחת רצה יותר מתשע שנים ברציפות!).
היו ועוד יהיו, כי יזמים ומאסטרמיינד הם  כמו כפפה ליד, הולכים ביחד באופן טבעי וזורם, מי שרק נמצא במאסטרמיינד יודע את זה מבלי יותר מדי הסברים...

מה זה המאסטרמיינד הזה?
זה לא קשה להבין, כי הכל די אינטואיטיבי, יש דברים דומים שרצים בשטח כמו "סיעור מוחות" וכל מיני "מעגלי שיח", "קבוצות חשיבה" למיניהם, כך שנראה כאילו לא מדובר בשום דבר מיוחד... אבל שלא תטעה... לעשות, להשתתף ולהתמיד במאסטרמיינד מקצועי זה לא דבר שמה בכך.
זה מחייב דינמיקה מיוחדת, הנחייה מקצועית, מכנה משותף מתאים, מחויבות אישית רצינית, כנות, פתיחות, ועוד כמה דברים ואז.... אם הכימיה במקום.... כולם עפים קדימה!

השם מאסטמריינד מגיע אלינו מאדם בשם נפוליאון היל, אמריקאי שחי ופעל כבר בתחילת המאה הקודמת, שקיבל עליו את התפקיד ואת המשימה ללמוד למה אנשים המוצלחים באמת מצליחים.
הוא כתב ספר ב 1937, "חשוב והתעשר", ובפרק 13 של הספר הזה שהפך לרב-מכר הוא כתב שרוב המצליחנים עלו על עיקרון מהותי יקר-ערך, לדבריו: "כששני מוחות באים יחד ברוח ההרמוניה נוצר "מוח שלישי", שאינו נראה, ואינו מוחשי, אבל הוא שם", היל טען במשך שנים שאודות ל "מוח השלישי" הזה נוצרו והתפתחו אנשים רבים שהגיעו להישגים יוצאי דופן, כגון תומאס אדיסון בחשמל, הנרי פורד בתעשיית הרכב, ועוד מיליונרים ואנשי ציבור, יצירה ורוח רבים ומגוונים.

לעיקרון המאסטרמיינד יש היום שמות אחרים ושונים, שכל אחד סוחב קצת לכוון שונה, אבל מה שמעניין אותנו בתחום היזמות הוא שהמאסטרמיינד מתאים לנו "בול" כי הוא מהווה מקום מצוין לקיים מפגש איכותי ועצמתי שבו החברים מביאים דילמות, רעיונות, קשיים וחיפושים, וכולם ניזונים מ"חכמת ההמונים" לטובת הרצון הספציפי שלהם.
במאסטרמיינד נותנים מקום וכבוד לא רק ל"רעיונות" אלא גם ל"תחושות", "תובנות", "שאלות ותהיות"... בניית המרקם המיוחד של המאסטרמיינד עוברת דרך קבלה של ערכים מסוימים שנמצאים בלב ליבו של כל המסגרת: הקשבה, חשיבה חיובית, מיקוד, שהחכמה לא נמצאת אצל "מועצת חכמים" אלא אצל קבוצה שבאה ביחד בכנות ופתיחות לחשוב ביחד, כולם למען האחד, אחד למען השני....
ואני מבטיח לכם, דברים משמעותיים ביותר קורים שם בכל מפגש!

במשך השנים קיימתי עשרות קבוצות ומפגשי מאסטרמיינד, למדתי ושדרגתי מניסיוני, בניתי מודל עבודה שהוכיח ומוכיח את עצמי במתן סיוע, העצמה ופתרונות בפועל למנהלים מתלבטים, בעלי עסקים מודאגים, אנשים בין עבודות, יזמים עם רעיון, ועוד כהנה וכנה.
בזכות המאסטרמיינד שהנחתי חברים הקימו ומכרו חברות, מצאו תפקידים חדשים, שותפים לעסק, פיתחו דרכי ניהול, מוצר ואסטרטגיה חדשה, וגם שיפרו ושינו אורח- חיים בהתאם לרצונם ושאיפותיהם.  
מודל ה Dunetz-Mastermind מיועד למפגשים של אחת לכל 3-4 שבועות, מספר חברים מ6-18 איש בקבוצה, התנסות ראשונית בפועל של כל אדם ואז התחייבות לתקופות ארוכות יותר, מתקבלים חברים לאחר ראיון, התנסות ושיחה.
המודל הזה מתאים את עצמו לאוכלוסיה, ליעדים ולסביבה- אך בסופו של דבר תמיד יושב במרכז המאסטרמיינד הסלוגן של "דברים שרואים ביחד לא רואים בלבד".
ליזם זאת מתנה, כי ליזם, אולי יותר מכל אחד אחר, חסר בדרך-כלל סביבה, אנשים, זמן ופניות לעשות את הדבר החשוב הזה.... 
לקבל פרספקטיבות ודעות שונות על מה שהוא חולם, חושב ועושה...

המאסטרמיינד ליזם הוא כמו כפפה ליד, נפוליאון היל לא טעה, המצליחנים הגדולים של אמריקה לא טעו. יזמים הבאים ביחד ברוח המאסטרמיינד לא רק יגיעו רחוק יותר ומהר יותר, אלא גם יראו איך שחייהם האישיים מקבל זווית חיובית יותר בדרך להשגת היעדים.... אז מתי בפעם האחרונה אתה באמת חווית 10 אנשים חושבים בשבילך? 
המאסטרמיינד והיזם הם כמו כפפה ליד. 
וזה יקרה ללא ספק בקרוב.
שאלות והתעניינות? אשמח לשמוע מכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה